Pakking og sortering

Skal du flytte? Flytteassistenten hjelper deg med å sortere, pakke og flytte ditt flyttelass til din nye bolig eller lokale om bedriften skal flytte.

  • Sortering og forsvarlig nedpakking 
  • Organisering 
  • Raskt og effektivt

Pakke ned et flyttelass

Å pakke ned et flyttelass er en viktig del av å flytte. Tiden som brukes på å organisere og sortere eiendeler eller løsøre vil gjøre den faktiske fraktingen og utpakkingen raskere og mer effektiv. Dette gjør også at du vil komme raskere til rette der du flytter og du vil oppleve flytteprosessen mer smidig. 

Å pakke ned hele boligen eller lokalet kan være en meget omfattende oppgave. Gjennom å benytte profesjonell hjelp vil du få gjort pakkingen raskere, enklere og mer oversiktlig. Dette gjør at du vil få mer tid på å bruke til det du vil.   

Bekymringsfri flytteprosess

Gjennom å benytte oss til pakking av dine gjenstander kan du være trygg på at dine eiendeler er i trygge hender. Vi planlegger og legger opp til at dine gjenstander skal fraktes uten skader. Dette betyr at om du har dyre gjenstander som lamper, møbler eller annet inventar som du er redd for kan du være sikker på at disse objektene blir ivaretatt og håndtert på rett måte. 

Hvordan det fungerer

Klikk på den du ønsker å lese mer om

Når vi får et flytteoppdrag med pakking inkludert er vi raske med å sette en dato, kartlegge inventar og legge en plan for hva vi skal begynne med. Det er viktig at vi får vite så mange detaljer som mulig om ditt flyttelass. Ved større oppdrag benytter vi ofte befaring for å gi en så nøyaktig pris som mulig og for å kartlegge hva som skal pakkes og flyttes. 

Våre medarbeidere benytter et system når vi pakker ned et flyttelass. Dette gjør det lettere for alle som er involvert ettersom vi vet hva esken inneholder og hvor den skal plasseres. Vi tar med oss esker som vil bli benyttet under pakkingen og fakturerer antall esker som blir brukt. 

Når vi pakker tøy og myke gjenstander gjør vi dette ofte i store plastsekker. Grunnen til dette er at disse posene kan vi få plass til i tomrom som oppstår i toppen av flyttebilen. Ettersom tøy og myke gjenstander kan presses sammen og plasseres nesten hvor som helst er det en stor fordel å benytte dette når flyttebilen blir lastet. 

Når vi pakker kjøkkeninventar pakkes alt som er knuselig med enten bobleplast eller annen beskyttelse. Dette sikrer at ingenting blir knust under frakt og dine fat, glass, kopper og krus kommer frem i samme stand som de var i før du flyttet. Kniver, skjærebrett, panner og andre kjøkkenredskap pakkes i en esker og beskyttes slik at alt kommer frem i samme stand som det var fra før. 

For å utnytte plassen i flyttebilen er det noen ganger nødvendig å demontere møbler eller inventar. Eksempler på dette er store bord, stoler eller andre objekter som kan komprimeres gjennom demontering.  

Når store gjenstander skal flyttes benytter vi emballasje til å beskytte overflatene. Dette gjør at det vi flytter ikke blir skadet under transport. Dette kan for eksempel være malerier, store bord, speil og andre gjenstander som krever ekstra varsomhet ved håndtering. 

Gjennom å organisere dine eiendeler vil du få en god oversikt over hva du eier. Dette gjør det enklere å kvitte seg med ting du ikke ønsker å beholde lengre. Om du har objekter som du vil kvitte deg med kan vi kjøre dette til nærmeste gjenvinningsstasjon. Objekter som har annenhåndsverdi, leverer vi dette enten til fretex eller så setter vi det i gjenbrukshallen.

Les mer om våre søppeltaxi tjenester her.

Billigere pris

Om du ønsker å pakke ned ditt flyttelass selv, vil selvfølgelig prisen på flytteoppdraget reflektere dette. Dette gjør at vi bruker betydelig mindre til på jobben. Som tidligere nevnt kan dette være meget omfattende om du har mye ting, vårt beste tips er å benytte oss til pakkingen slik at vi har kontroll på alle eiendeler. Her er noen tips om du tenker å pakke ned ditt flyttelass selv eller har lyst til å gjøre vår jobb litt enklere og billigere for deg selv: 

Gjennom å kvitte deg med ting du ikke trenger lengre vil det bli mindre å pakke ned. Om du har mye som skal kastes så kan vi kjøre dette til nærmeste gjenvinningsstasjon. 

Når du pakker ned flyttelasset er det en stor fordel at alt er pakket ned i esker ettersom disse kan stables i vår flyttebil slik at vi utnytter plassen maksimalt. Pakk klær i store plastposer, dette gjør at disse kan komprimeres og legges på toppen av flyttelasset inne i flyttebilen. 

En starteske er en eske med de mest essensielle tingene du trenger i hverdagen. Dette kan være toalettartikler, tannbørste, fjernkontroller, kopper, fat og alt annet du trenger i hverdagen. Gjennom å pakke en starteske gjør du de første dagene enklere for deg selv ettersom du slipper å lete gjennom hele flyttelasset for å finne essensielle ting som du bruker hver dag.

For å holde oversikt og bruke mindre tid på å pakke ut flyttelasset er det meget praktisk å markere alt med hva det inneholder og hvilket rom den skal plasseres i. Dette gjør at du vil bruke mindre tid på å pakke ut og vi slipper å spørre om hvilket rom det skal plasseres i. 

Gjennom å starte tidlig med pakkingen av flyttelasset vil du komme i mål med nedpakkingen før flyttemannskapet starter, du vil ha god kontroll på hva du har og du vil mest sannsynlig ha en så smidig flytteprosess som mulig. 

Høres dette ut som mye arbeid? Ved å benytte våre pakketjenester slipper du å måtte pakke og organisere dine eiendeler. Som totalleverandør av flyttetjenester kan vi tilby totalpakker som inkluderer pakking, frakting og flyttevask. Ta kontakt i dag og kom i gang med flytteprosessen.